logo 2018

412227
32269230

Twój IP: 3.14.132.214

W dniu 3 lipca udaliśmy się na wycieczkę „Śladami Pierwszych Piastów”, którą zorganizowała Brzeska Biblioteka oraz Punkt Informacji Turystycznej. Swoją wyprawę rozpoczęliśmy od zwiedzania romańskiej kolegiaty św. Piotra i Pawła pochodzącej z początków XII wieku znajdującej się w Kruszwicy. Następnie weszliśmy Mysią Wieżę, by z jej szczytu podziwiać przepiękną panoramę Jeziora Gopło, Kruszwicy i okolicy. Nasze duże zainteresowanie wzbudził czakram. Liczyliśmy, że magiczny kamień pozytywnie wpłynie na nasze samopoczucie i doda sił na dalszą drogę. Z Kruszwicy Szlak Piastowski doprowadził nas do Żnina, gdzie kolejką wąskotorową przejechaliśmy do Wenecji. Stukot kół i wiatr we włosach wprowadził wszystkich w fantastyczny nastrój. Dla niektórych był to pierwszy taki przejazd. Po dotarciu na miejsce obejrzeliśmy znajdujące się w Muzeum Kolei Wąskotorowej parowozy, wagony pasażerskie, towarowe, zabytkową poczekalnię, budkę dróżnika ze szlabanem, torowiska z rozjazdami, zwrotnicami, obrotnicę umożliwiającą zmianę kierunku jazdy. Zwiedziliśmy także ruiny zamku Krwawego Diabła Weneckiego.  Następnie pojechaliśmy do Inowrocławia, gdzie najpierw zjedliśmy obiad a później zwiedziliśmy znajdujące się w centrum zabytki. Skorzystaliśmy również z zaproszenia bibliotekarek Biblioteki Miejskiej im. Jana Kasprowicza, które oprowadziły nas po budynku i opowiedziały o swojej działalności. Na koniec udaliśmy się do Parku Zdrojowego, by zrelaksować się pod tężniami. Trochę zmęczeni, ale pełni wrażeń wróciliśmy bezpiecznie do domów.